פרסום במקומוני ידיעות אחרונות מורכב מאופי שונה במקצת מעיתונים ארציים.
היתרון המשמעותי ביותר בפרסום במקומון הינו עלות נמוכה – מול תפוצה ממוקדת ורחבה.
- העתונות המקומית משמשת אמצעי פרסום מושלם למוצרים ולשירותים המשווקים באופן מקומי.
הרבה פחות אפקטיבי שבית עסק בבאר שבע יפרסם בעיתון ארצי והעלות שלו תהיה גם עבור קוראים בשאר רחבי הארץ.
- הפרסום בעיתון מקומי דורש פשטות ומיקוד מסוים.
מודעות הפרסום המופיעות במקומונים הן בעלות מאפיינים שונים ממודעות המתפרסמות בעיתונים הארציים
. הן מותאמות במיוחד לקהל היעד המקומי, לאופי המקומון ואזור ההפצה שלו. העיתונים המקומיים זוכים לפריחה, חלק ביישובי הפריפריה וחלק בערים הגדולות.
- רשת ידיעות תקשורת נחשבת לרשת העיתונים המקומיים החזקה ביותר.
לפי סקרים שונים, מעל 65% מאוכלוסיית ישראל נחשפת פעם בשבוע לאחד מן המקומונים שבאזור מגוריהם.
צריכת המקומונים גבוהה בכל ערי הארץ, ובמיוחד ביישובי הפריפריה.
- תוכן המקומונים הינו מותאם לצרכנים ומבוסס על המידע באזור מגוריהם, לכן מודעות של עסקים מקומיים הינן אמצעי פרסום אפקטיבי במיוחד בהם המקומונים מאופיינים בכתיבה פשוטה וקריאה, כתיבה בשפה המקומית, אשר יוצרת תחושת הזדהות עם הקורא.
בגלל כל אלו ועוד, הפרסום במקומונים הוא בעל פוטנציאל גדול ביותר, ויש מודעות פרסומיות רבות בכל מקומון.
עקב כך, נוהגים המפרסמים להבליט את המודעה בצבעים מושכים ובכותרות גדולות ואגרסיביות.
עיקר המפרסמים במקומונים הם עסקים מקומיים, מוסדות אזוריים. העלות הנמוכה יחסית של המודעות והמיקוד בקהל המקומי-
נותן לפרסום במקומון יעילות ועדיפות.
מפרסמים בידיעות תקשורת יענו בפרסום משתלם של עלות מול תועלת.
המקומונים של ידיעות תקשורת מופצים בכל הארץ.